Thursday, March 18, 2010

TAMAN ISLAM KULLIAH

salam..dah lama tak menggerakkan jari-jari ni kat blog..rindu rasanya..

semenjak berada di Kulliah banyak perkara dpt dipelajari..

bulan 1

Sewaktu orentasi ana dilantik jadi ketua kumpulan..Ana tak suka jadi ketua sebab ana lbh suka jadi org yg patut dibimbing..Tapi ana gagahkan diri mungkin sesuatu dpt dipelajari daripada perkara tersebut..memang benar.

Kemudian, Allah mentaqdirkan ana jadi ketua kelas bagi kelas Ijtihad(banat sume).Masa dilantik tu ana fikir mungkin Allah nak tarbiyah aku kat sini..Jadi ana cuba untuk memegang dan menjalankan taklifan ini sehabis baik..walaupun nampak sempoi je tp macam kerja menteri plak..tak duduk diam.Memang benarlah, Allah tidak membebankan seseorang tu melainkan sesuai dgn kesanggupannya..Agak sibukla jugak coz bekejar ke sana ke sini nak settlekan spbt, duit bukula dan lain2.


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini

bulan 2

ana dicalonkan untuk menjadi calon MPP Kulliah..Telan air liur gak nak pancing undi utk pilihan raya..ana takla sehebat sahabat2 yg lain yg pernah berpengalaman jadi ketua asrama, ketua badan dakwah..Tapi sume tu tak penting..yang penting sekarang ni kita merupakan mata-mata rantai perjuangan Rasulullah tu sendiri..
Hasilnya sahabat2 seusrah ana menjadi pilihan di hati rakyat sekulliah.

bulan 3

Bukan boleh main2 je jadi MPP ni..kita merupakan role-model kpd org lain..macam wakil rakyat gak kan..kesalahan kecil yg dibuat tampak lebih besar..tp sume tu mematangkan kita..

"SIAPA YG TAK PERNAH BUAT SALAH BERMAKNA DIA TAK PERNAH BUAT APA2"

tapi adakalanya ana rase down..sebenarnya Allah nak dengar luahan kita kat Dia cuma masa tu ana je yg tak sedar..bila difikirkan balik kerja kita sekarang ni secotet je nak dibandingkan dengan dakwah Rasulullah tp itu pun dah x mampu..

Ingatlah..


SETIAP TITIS PELUH & DARAH
TAK AKAN SIRNA DITELAN MASA
SEGURIS LUKA DI JALAN ALLAH
KAN MENJADI SAKSI PENGORBANAN

p/s: Untuk semua, tak kirala ajk badan dakwah, pengawas atau apa2 lg..TERUSKAN PERJUANGAN HINGGA KE AKHIRNYA!! Takbir!!