salam
ahlan wasahlan

Tuesday, December 29, 2009

AL-WAHNUKAH KITA???

Ana tringat semasa mengikuti seminar di Rompin, seorang penceramah(cikgu Kima) telah menceritakan satu rahsia bagaimana Yahudi nak jatuhkan Islam..


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini


Seorang Yahudi telah melukis gambaran seorang bayi yg baru lahir, tgn di sblh knnya memegang senjata yg besar (cth:lembing) dan tgn di sblh kirinya pula memegang senjata yg kecil (cth:keris). Mksdnya kat sini mrk(Yahudi) takkan berjaya menakluk Islam sekiranya ssorg Islam itu berpegang TEGUH DENGAN AL-QURAN & HADIS.

Zaman sekarang, org tidak risau jika anak2 mrk gagal di akhirat, tp amat risau jika anak2 mrk gagal di dunia. Contohnya, jika mrk melihat anak2 mrk tidak solat subuh, mrk tidak risau.. Tp bila melihat anak2 mrk gagal dlm peperiksaan, mrk cukup susah hati.. Zaman sekarang, ramai yg jd sekular. Dunia dia letak nombor satu, akhirat dia lupakan. Mrk ingat org2 yg zuhud dan para pejuang Islam itu bodoh krn sanggup berkorban macam2 demi Islam tanpa mendapat apa2 balasan.. Mrk inilah org2 yg bodoh yg sebenarnya krn mengejar kesenangan yg sementara semata2. Dlm hadis Nabi ada diceritakan bhw di akhir zaman nanti akn ada umat Islam yg lemah seperti buih di lautan, mrk mempunyai penyakit al-wahnu. Al-wahnu maksudnya Cinta dunia dan takut mati. Bukan kah sama wabak sekular dgn penyakit al-wahnu? Mari kita lihat....

Sekular ertinya mementingkan kesenangan di dunia dan melupakan akhirat. Sekular menyebabkan manusia lupa bhw matlamat kehidupan adalah kehidupan di akhirat, org yg sekular seakan2 akur bhw tiada kehidupan slps mati.. Sseorang itu sanggup berbohong, sanggup menjadi penghalang perjuanagn Islam, sanggup melakukan rahsuah, sanggup melakukan fitnah, sanggup berpakat2 dgn musuh2 Islam dlm membunuh pejuang2 Islam dan sebagainya utk mendapatkan keduniaan , contohnya seperti jawatan. Hal2 agama dia tolak tepi krn bg nya hal2 agama hanyalah menyusahkan kita utk berjaya. Butakah matanya? Adakah dia tidak membaca sejarah2 kegemilanagn Islam di masa lampau.. Contohnya pd zaman Sultan Muhammad Al-Fateh, umat Islam ketika itu berjaya menakluki 3/4 dunia. Mengapa? Krn mrk benar2 mengamalkan Islam. Krn itu Nabi mengatakan bhw sultan dan tentera pd zaman itu merupakan sebaik2 sultan dan sebaik2 tentera. Umat Islam menang krn mrk berpegang dgn Islam. Org berjaya krn meninggalakn arahan2 agama hanyalah org Kristian, cuba baca sejarah zaman renaissance.

Al-Wahnu pula maksudnya cintakan / sukakan dunia dan takutkan mati. Sebagai contoh, kita sukakan isteri kita krn kejelitaan nya, jika diwaktu itu kita terfikirkan kita akn mati, mesti kita tak sanggup fikirkan nya lg krn takut2 tak boleh berjumpa dgn isteri kesukaan kita itu.. Contoh lain, kita memiliki jawatan yg besar, diwaktu itu pasti kita seboleh2 nya tidak mahu mati krn tak sanggup meninggalkan jawatan kiita itu... Diwaktu mana kita sukakan dunia, ketika itu pasti kita takut mati krn tidak sanggup berpisah dgn apa2 yg kita suka itu. Kalau nak dunia, mesti ikut cara2 yg diajar dlm Islam agar tidak tertipu dgn nya. Rezki kita tetap kita akn dapat, yg berbeza cumalah cara kita dapat rezki, sama ada cara yg halal atau haram.


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini


Nampak tak persamaanya diantara sekular dan al-wahnu. Oleh itu, saya tak takut utk saya ajak semua maknusia2 yg sukakan jawatan dan kemuliaan diri utk menjenguk2 kesilapan diri. Sedarlah bhw dunia yg dicari2 itu hanyalah kamu akn dpt utk sekelip mata shj. Tp jika akhirat yg kamu cari, kamu akn dapat manfaat nya selama2 nya. Jgn biarkan fikiranmu diracuni sekular, jgn kamu biarkan dirimu lupa bhw kamu akn hidup selpas mati. Boleh jd org selekeh pd pandangan mu skrg menjadi org yg terrrrrrrsangat mulia drpd mu di akhirat nanti. Kamu pula skrg berasa mulia dgn jwtan2 mu tp di akhirat nanti menjadi org yg paling hina krn tiada pahala sdg kan dosa bertimbun2.

No comments:

Post a Comment