Friday, August 14, 2009

H1N1 & JEREBU



Subhanallah..Apa2 pun blh trjadi dgn sekelip mata..minggu lepas virus H1N1(selesema babi) tersebar di negara luar..tup2 hari ini dah menular dalam kalangan kita pelajar sekolah. Hari ini je, sekolah ana lebih 9 orang telah disyaki ada simptom2 wabak 2..

Kita pun tau tanda2 brlakunya qiamat: muncul pelbagai penyakit yg pelik2..dlu H1N1, AIDS, chikungunya mn ade..tp skrg mcm2 dah.. salah satu sebab wabak ni menular kerana kita(manusia) banyak melakukan dosa dan maksiat pada Allah. Ana ade dgr tazkirah bhw, dunia ckp kpd kita “ Kamu membuat dosa di atasku, kamu akan merasa azab didalam perutku”. So, smntara masih ada waktu ni cepat2 la kita bertaubat dan bristighfar kpd Allah..astaghfirullah.
ntah2 lepas kita baca artikel ni nyawa kita dah takde dah...
Cikgu ana ada pesan amalkan ayat 58 surah Yasin sbnyk 28x lepas solat Subuh & Asar.. Insya-Allah akan dijauhkan apa2 penyakit..

Tanda2 qiamat juga: keluar asap & kabus yg tebal selama 40 hari 40 mlm..macam skrg dah bnyk brlaku jerebu.Ya Allah, dunia skrg dah dimamah usia.. if skrg dah mcm ni, mcm mn la hidup kita 2/3/4/5 tahun akan dtg.. Hanya Allah je yg tau..


INDAH PERMAI BUMI KITA
AMAN SENTOSA SEJAHTERA
LIHAT SUNGAI YANG MENGALIR
DERU OMBAK YANG BERDESIR

HIJAUNYA NUSANTARA
PENYEGAR PANDANGAN MATA
DAMAI SUASANA
CIPTAAN ALLAH MAHA ESA

TETAPI OH MENGAPA
ADA SAJA DALANGNYA
MENCEMARI BUMI INI
INDAHNYA DIKOTORI

OLEH ITU HAI KAWAN
BERSAMA KITA PASTIKAN
KEINDAHAN BUMI TAK LAGI DINODAI
KEINDAHAN BUMI TAK LAGI DICEMARI

6.55pm
5/8/09

1 comment:

  1. salamzz..haha..demam nmpk! umm...makin matured nmpk! hehe..bicara ttg h1n1...hehe..jgn ko lak yg kna dah r..haha..demam eaa?? haha...syafakkilLLAH bebeh!! haha..salamzz.............(n.n)

    ReplyDelete