Friday, August 14, 2009

TENSION!!


Sedar2 skrg dah f5..dah nak spm dah..tp knp aku mesti tension??

Kita dah tau skrg..ramai bdk cina buddha yg brjaya..knp bdk Islam x brjaya..mn pegi bdk Islam????

Bangkitlah diriku & sahabat2ku untuk majukan Islam..xde ape yg x susah..cube fikir blik, sbnrnya kt x sptutnya tension dlm umur kt yg mcm ni..

Cuba tgk mak & abah steady je smpai skrg..diorg lg bnyk masalah drpd kt..tp steady je..if mak yg bkerja, blik umah nak kena masaklah, jaga adiklah, basuh kainla, sapu sampahla & macam2 lagi..if abah pulak balik umah kalau rumput panjang kena mesin rumputla, kena basuh keretala, kena ngajar anak dia ngajila, kena tengok mak n ayah dia lagi la& macam2 lg..

Tp…..kita baru sekadar nak ambik spm…dah macam org nak mati..tugas kt skrg belajar je..berat ke??okla..klau kt rase ilmu tu brat jom kt set minda kta- ilmu tu kan CAHAYA..ha amacam nampak cam ringan x?klau tak ringan jugak tak tau la..

Lastly..ingatlah…
(yg tau lagu ni nyanyi la)

UMAT ISLAM HARUS CEMERLANG
HARI INI MESTI LEBIH BAIK DARI SEMALAM
JANGAN BUANG MASA
SIAPA KATA KITA TIDAK BOLEH
KITA ADA ALLAH MAHA KUASA
KITA PUNYA KUASA TENAGA
DOA SEBAGAI SENJATA
UMAT ISLAM SENTIASA BOLEH!!
UMAT ISLAM SENTIASA BOLEH!!

Bak kata Ustazah Hanisah: UMAT ISLAM UMAT HEBAT!!

No comments:

Post a Comment